تبلیغات
تبلیغات
آمار بازدید
کل بازدید :
افراد آنلاین :
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
<-PollItems->
<-PollName->
آمار
وب سایت:
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 1204
بازدید ماه : 2231
بازدید کل : 359637
تعداد مطالب : 3740
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 1
تبلیغات
این روزها انتخابات ایالات متحده عنوان معناداری به خود گرفته است: "پرهزینهترین انتخابات تاریخ آمریکا" و این ماراتن در حالی به مراحل پایانی خود رسیده است که مردم آمریکا با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حرف و حدیث ها درباره تفاوت جمهوری خواهان و دموکرات ها و یا عوامل تاثیرگذار بر پیروزی یک فرد در انتخابات و نیز نقش لابی های گوناگون در این انتخابات و جایگاه سرمایه داران و تاثیرگذاری آنان در امر انتخاب رییس جمهور جدید بر سر زبان ها می افتد.
بسیاری از رسانه های غربی تلاش می کنند انتخابات آمریکا را اوج دموکراسی و بالاترین سطح از آزادی مردم در انتخاب رییس جمهور معرفی کنند و با استناد به اعلام رسمی هزینه های انجام گرفته در این انتخابات، این شفاف سازی را یک مزیت ویژه نشان دهند.
اما منشا پول های اهدایی به ستادهای انتخاباتی مورد بررسی قرار نمی گیرد و افکار عمومی از پشت پرده این کمک ها مطلع نمی شوند؛ چراکه متوجه خواهند شد رای آنها عملا تاثیری ندارد و سرنوشت انتخابات آمريكا را سرمايه داران و صاحبان شركتهاي بزرگ تعيين خواهند كرد.
با توجه به تاریخ رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزدی که پول بیشتری داشته باشد، بخت بیشتری برای رفتن به کاخ سفید خواهد داشت. نامزدهای راه یافته به رقابت نهایی نیز دغدغه تامین هزینههای تبلیغاتی را دارند که اغلب این هزینهها نیز از طریق شرکتهای بزرگ، اتحادیهها و افراد ثروتمند تامین میشود.
کارشناسان بر اساس تاریخ دوره های ریاست جمهوری در آمریکا، بر این باورند که فرقي بين جمهوريخواهان و دموكرات هاي آمريكا نيست و اين "سرمايه داران" هستند كه تصميم مي گيرند چه كسي وارد كاخ سفيد شود.
نظرات شما عزیزان: